قطره گیر PVC پی وی سی

قطره گیر PVC پی وی سی (Blade Drift  Eliminator PVC) برای گرفتن قطرات بزرگ آب که در جریان هوای برج خنک کننده گیر کرده اند طراحی شده اند. قطره گیر ها از خروج قطرات آب و غبار از برج خنک کننده جلوگیری می کنند. چکه گیر ها این کار را با تغییر جهت قطرات و از دست دادن سرعت در برخورد با دیواره های تیغه انجام می دهند و دوباره به داخل برج می افتند. قطره گیر های تیغه ای PVC کارآمد تلفات رانش را به کمتر از 000/1 تا 000/2 درصد نرخ جریان آب در گردش مجدد حفظ می کند. البته پس از طراحی و نصب قطره گیر شما به خیلی از فواید و مزایای دیگر قطره گیر در برج خنک کننده پی خواهید برد. در ادامه توضیحات بیشتری در مورد قطره گیر پی وی سی، مشخصات فنی و هزینه قطره گیر پی وی سی آورده شده است.

در هر برج خنک کننده به دلیل فرآیند خنک سازی تبخیری، مقداری آب به واسطه تبخیر کاهش می یابد و به صورت بخار در محیط آزاد می گردد. این تبخیر معمولاً به صورت بخار آب خالص است و هیچ آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند.

با این حال، رانش عبارت است از از دست دادن نامطلوب آب مایع به محیط از طریق قطرات کوچکی که در جریان هوای خروجی به دام می‌افتند. در آنجا، قطرات آب، مواد شیمیایی و مواد معدنی را با خود حمل می کنند و در نتیجه بر محیط اطراف تأثیر می گذارند.

قطره گیر pvc
قطره گیر پی وی سی

مزایا و کاربرد قطره گیر تیغه ای

•    حداقل مقاومت آیرودینامیکی این نوع از چکه گیرها امکان استفاده از موتورهای الکتریکی کمتر قدرتمند (واحد فن) را فراهم می کند.
•    چکه گیر تیغه ایی به شما امکان می دهد طول بلوک چکه گیر را با توجه به ابعاد هندسی برج خنک کننده اندازه گیری کنید.
•    وزن سبک بلوک قطره گیر به شما این امکان را می دهد که آن را به تنهایی و بدون استفاده از تجهیزات خاص نصب کنید.
•    چکه گیر تیغه ای پلی اتیلن کم فشار در دمای 60- تا 50+ درجه سانتی گراد به طور موثر عمل می کند و خواص فیزیکی و مکانیکی آن را تغییر نمی دهد.
•    تله آب ساخته شده از HDPE در معرض رسوب بیولوژیکی نیست.
•    استحکام سازه به دلیل سفت کننده ها بسیار بالا می باشد.
•    پلی اتیلن کم فشار اولیه در حین کار مواد سمی را در جو منتشر نمی کند.
•    در بلوک، صفحات با استفاده از اتصالات نر و مادگی به یکدیگر محکم می شوند که روند مونتاژ و نصب را ساده می کند.

انواع قطره گیر PVC

چکه گیر تیغه ای :به صورت مجموعه ای از پروفیلهای V شکل، S شکل و W شکل می باشد که به وسیله اتصالات (اسپیسر) مورد نیاز به همدیگر وصل شده اند. این نوع قطره گیر یعنی شبنم گیر اس – S شکل و نم گیر V و چکه گیر W شکل در حالت کلی افت فشار کمتری ایجاد نموده و به دلیل استحکام بالا در برجهای خنک کن بتونی و سازه فایبر صنعتی بیشتر استفاده می شود.

چکه گیر لانه زنبوری :این نوع قطره گیر ها به صورت لانه زنبوری و معمولا از جنس PVC و PP ساخته میشوند و می توانند درصد بسیار زیادی از قطرات را به دام بیاندازند و باعث کاهش اتلاف آب در برج خنک کن بر اثر پاشش قطرات گردند. مشکل این نوع قطره گیر ها افت فشار نسبتا بالاتر نسبت به شبنم گیر پروفیلی می باشد و معمولا در برج های خنک کننده صنعتی فایبر گلاس از نوع پکیج استفاده می شوند.

قیمت قطره گیر پی وی سی

چکه گیرهای پی وی سی نیز برای قیمت گذاری، مانند دیگر قطعات کولینگ تاور بر اساس پارامترهای مختلفی سنجیده می شوند. قیمت قطره گیر PVC بر اساس نوع و مدل قطعات، متریال مصرفی و گرید آن، وزن صفحات، قیمت مواد اولیه خام، سطح مقطع و ضخامت ورقه ها، ابعاد قطره گیر و… محاسبه و تخمین زده می شود. 

شما می توانید جهت دریافت مشخصات و قیمت انواع محصولات برج خنک کننده همین حالا با کارشناسان شرکت شرکت فراز تهویه البرز تماس بگیرید و در اسرع وقت پیش فاکتور فنی و مالی مورد نظر را دریافت نمایید.

قطره گیر لانه زنبوری